Praca: Nabór na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac
Jednostka ogłaszająca: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce,
ul. Lubelska 17,23-225 Szastarka
Data ogłoszenia: 10.09.2025 rok
Termin składania dokumentów: 22.09.2025 rok
Wymagane wykształcenie: wyższe
Wymagania związane ze stanowiskiem:
Kandydat ubiegający się o przedmiotowe stanowisko powinien spełniać następujące warunki:
1. Posiadać obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135)
2. Mieć pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać w pełni z praw publicznych;
3. Cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
4. Być osobą niekaraną prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganie z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5. Posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6. Posiadać wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, umożliwiające wykonywanie zadań na ww. stanowisku,
7. Mieć wiedzę z przepisów prawa, w zakresie wymaganym na ww. stanowisku, w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 2) ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 3) ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 4) ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 5) ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 6) ustawy z dnia 20 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 120) 7) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 8) ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych ( t.j.: Dz.U. z 2025 r. poz. 350) 9) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; 10) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
II. Wymagania dodatkowe:
1.Preferowany kierunek wykształcenia: administracja, prawo, rachunkowość, ekonomia, 2.Doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego, administracji państwowej lub innych instytucjach finansowych, 3.Umiejętność planowania i organizowania własnej pracy, 4.Umiejętność kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, 5.Predyspozycje osobowościowe: sumienność, dokładność, uczciwość, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, dyskrecja, odporność na stres.
Zakres obowiązków:
1. Przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłków dla opiekunów wraz z wymaganą dokumentacją oraz udzielanie informacji interesantom.
2. Kwalifikowanie wniosków o przyznanie świadczeń z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.
3. Prowadzenie dokumentacji spraw związanych z realizacją ww. ustaw zgodnie z KPA, instrukcją kancelaryjną i przepisami szczegółowymi.
4. Prowadzenie postępowań wobec dłużników funduszu alimentacyjnego.
5. Sporządzanie list wypłat i niezbędnych dokumentów do realizacji wypłat świadczeń realizowanych w świadczeniach rodzinnych.
6. Miesięczne sporządzanie informacji niezbędnej do zapotrzebowania środków finansowych na realizację wypłat oraz cykliczna analiza i ocena potrzeb, przygotowywanie i sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości.
7. Planowanie i realizacja budżetu w zakresie realizowanych ustaw przy współpracy z Kierownikiem i Głównym Księgowym.
8. Współpraca z Wojewodą w zakresie koordynacji systemów zabezpieczania społecznego.
9. Prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń w oparciu o przepisy prawne.
10. Współpraca z innymi urzędami i instytucjami w sprawach dotyczących realizowanych zadań.
11. Naliczanie wynagrodzeń, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, ekwiwalentów urlopowych, wypłat z ZFŚS i innych należności dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę oraz z tytułu umów cywilnoprawnych,
12. Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
13. Bieżące kontrolowanie prawidłowości naliczonych wynagrodzeń,
14. Zgłoszenia i wyrejestrowania do ZUS, naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne za pracowników,
15. Sporządzanie i przekazywanie stosownej dokumentacji do ZUS celem uzyskania przez pracowników prawa do zasiłków z ubezpieczenia społecznego (zasiłek chorobowy, opiekuńczy, macierzyński, rehabilitacyjny i inne),
16. Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
17. Przygotowanie deklaracji PIT-4R , PIT- 11,
18. Sporządzanie zaświadczeń i informacji dla pracowników,
19. Sporządzanie dokumentów do celów emerytalno-rentowych,
20. Wprowadzanie danych do systemu kadrowo – płacowego.
Wymagane dokumenty:
1. CV, list motywacyjny,
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),
3. Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje (za zgodność z oryginałem – poświadczone przez kandydata),
4. Oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
5. Oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
6. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),
7. Oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowaną opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia)
8. Kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami niezbędnymi i dodatkowymi (np. potwierdzające staż pracy, dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia, referencje).
9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w treści dokumentacji aplikacyjnej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.
10. Dokumenty zawarte w załączniku nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
11. W przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – orzeczenie o niepełnosprawności.
Warunki pracy:
Praca w pozycji siedzącej, w pomieszczeniu wieloosobowym, na parterze budynku Urzędu Gminy Szastarka, przy sztucznym oświetleniu i na wydzielonym miejscu pracy (odrębne biurko wraz z zestawem komputerowym). Praca jednozmianowa świadczona od poniedziałku do piątku – 40 godzin tygodniowo. Bezpośredni kontakt z interesantami i innymi stanowiskami w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Miejsce składania dokumentów:
1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z adnotacją „Konkurs na stanowisko: Administratora do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce” w terminie do dnia 22 września 2025 roku do godz. 10 00 (decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce) w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce, ul. Lubelska 17, 23-225 Szastarka (parter – pokój nr 9) lub drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce, ul. Lubelska 17, 23-225 Szastarka.
2. Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce. 3. Dokumenty, które wpłyną po upływie terminu określonego w punkcie 1 nie będą rozpatrywane. 4. Kompletność oferty oznacza przedłożenie wszystkich wymaganych dokumentów i własnoręcznie podpisanych oświadczeń / załączników do ogłoszenia.
Złożonych dokumentów Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce nie zwraca. Oferty niewykorzystane zostaną komisyjnie zniszczone 1 miesiąc po zakończeniu naboru.