Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce

ul. Lubelska 17, 23-225 Szastarka

 

Praca: Nabór na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac

 

Jednostka ogłaszająca:         Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce,

                                                    ul. Lubelska 17,23-225 Szastarka

Data ogłoszenia:                       10.09.2025 rok

Termin składania dokumentów: 22.09.2025 rok

Wymagane wykształcenie:        wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem:

Kandydat ubiegający się o przedmiotowe stanowisko powinien spełniać następujące warunki:

1. Posiadać obywatelstwo polskie, o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) 

2. Mieć pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać w pełni z praw publicznych; 

3. Cieszyć się nieposzlakowaną opinią; 

4. Być osobą niekaraną prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganie z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5. Posiadać stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku; 

6. Posiadać wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, umożliwiające wykonywanie zadań na ww. stanowisku, 

7. Mieć wiedzę z przepisów prawa, w zakresie wymaganym na ww. stanowisku, w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 2) ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 3) ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 4) ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 5) ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy; 6) ustawy z dnia 20 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 120)  7) ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 8) ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych ( t.j.: Dz.U. z 2025 r. poz. 350) 9) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; 10) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;

II. Wymagania dodatkowe:

1.Preferowany kierunek wykształcenia: administracja, prawo, rachunkowość, ekonomia, 2.Doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego, administracji państwowej lub innych instytucjach finansowych, 3.Umiejętność planowania i organizowania własnej pracy, 4.Umiejętność kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów, 5.Predyspozycje osobowościowe: sumienność, dokładność, uczciwość, terminowość, odpowiedzialność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, dyskrecja, odporność na stres.

 

Zakres obowiązków:

1. Przyjmowanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zasiłków dla opiekunów wraz z wymaganą dokumentacją oraz udzielanie informacji interesantom.

2. Kwalifikowanie wniosków o przyznanie świadczeń z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.

3. Prowadzenie dokumentacji spraw związanych z realizacją ww. ustaw zgodnie z KPA, instrukcją kancelaryjną i przepisami szczegółowymi.

4. Prowadzenie postępowań wobec dłużników funduszu alimentacyjnego.

5. Sporządzanie list wypłat i niezbędnych dokumentów do realizacji wypłat świadczeń realizowanych w świadczeniach rodzinnych.

6. Miesięczne sporządzanie informacji niezbędnej do zapotrzebowania środków finansowych na realizację wypłat oraz cykliczna analiza i ocena potrzeb, przygotowywanie i sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości.

7. Planowanie i realizacja budżetu w zakresie realizowanych ustaw przy współpracy z Kierownikiem i Głównym Księgowym.

8. Współpraca z Wojewodą w zakresie koordynacji systemów zabezpieczania społecznego.

9. Prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń w oparciu o przepisy prawne.

10. Współpraca z innymi urzędami i instytucjami w sprawach dotyczących realizowanych zadań.

11. Naliczanie wynagrodzeń, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, ekwiwalentów urlopowych, wypłat z ZFŚS i innych należności dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę oraz z tytułu umów cywilnoprawnych,

12. Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,

13. Bieżące kontrolowanie prawidłowości naliczonych wynagrodzeń,

14. Zgłoszenia i wyrejestrowania do ZUS, naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne za pracowników,

15. Sporządzanie i przekazywanie stosownej dokumentacji do ZUS celem uzyskania przez pracowników prawa do zasiłków z ubezpieczenia społecznego (zasiłek chorobowy, opiekuńczy, macierzyński, rehabilitacyjny i inne),

16. Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,

17. Przygotowanie deklaracji PIT-4R , PIT- 11,

18. Sporządzanie zaświadczeń i informacji dla pracowników,

19. Sporządzanie dokumentów do celów emerytalno-rentowych,

20. Wprowadzanie danych do systemu kadrowo – płacowego.

 

Wymagane dokumenty:

1. CV, list motywacyjny,

2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1 do ogłoszenia),

3. Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje (za zgodność z oryginałem – poświadczone przez kandydata),

4. Oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),

5. Oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),

6. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia),

7. Oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowaną opinią (wzór – załącznik nr 2 do ogłoszenia)

8. Kserokopie innych dokumentów z zakresu objętego wymaganiami niezbędnymi i dodatkowymi (np. potwierdzające staż pracy, dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia, referencje).

9. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w treści dokumentacji aplikacyjnej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.

10. Dokumenty zawarte w załączniku nr 3 do niniejszego ogłoszenia.

11. W przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – orzeczenie o niepełnosprawności.

 

Warunki pracy:

Praca w pozycji siedzącej, w pomieszczeniu wieloosobowym, na parterze budynku Urzędu Gminy Szastarka, przy sztucznym oświetleniu i na wydzielonym miejscu pracy (odrębne biurko wraz z zestawem komputerowym). Praca jednozmianowa świadczona od poniedziałku do piątku – 40 godzin tygodniowo. Bezpośredni kontakt z interesantami i innymi stanowiskami w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

 

Miejsce składania dokumentów:

 1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z adnotacją „Konkurs na stanowisko: Administratora do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac w Ośrodku Pomocy Społecznej w Szastarce” w terminie do dnia 22 września 2025 roku do godz. 10 00 (decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce) w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce, ul. Lubelska 17, 23-225 Szastarka (parter – pokój nr 9) lub drogą pocztową na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce, ul. Lubelska 17, 23-225 Szastarka.

2. Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Szastarce. 3. Dokumenty, które wpłyną po upływie terminu określonego w punkcie 1 nie będą rozpatrywane. 4. Kompletność oferty oznacza przedłożenie wszystkich wymaganych dokumentów i własnoręcznie podpisanych oświadczeń / załączników do ogłoszenia.

Złożonych dokumentów Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce nie zwraca. Oferty niewykorzystane zostaną komisyjnie zniszczone 1 miesiąc po zakończeniu naboru.

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 21
Utworzono dnia: 10.09.2025

Historia publikacji

  • 10.09.2025 21:34, Administrator
    Edycja strony: Praca: Nabór na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac
  • 10.09.2025 21:33, Administrator
    Edycja strony: Praca: Nabór na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac
  • 10.09.2025 21:32, Administrator
    Edycja strony: Praca: Nabór na stanowisko Administrator do spraw świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i płac

OPS w Szastarce

Ośrodek Pomocy Społecznej w Szastarce